mÄndag 12 september 2016

En lördag att minnas!

Min underbara kille "Kino" Mountjoy scurry Simon har levrerat en titel till!😀
Vi var till Uppsala brukshundsklubb och tÀvlade avancerad klass rally!
Den som sĂ€ger det Ă€r lĂ€tt vet inte vad de talar om😆
Det var tvÄ banor helt olika varandra, en teknisk med mÄnga förflyttningar pÄ stÀllet och en bana med mÄnga svÄrigheter.
Tja vi satt utanför ringen och vÀntade pÄ vÄran tur... och jag visste vi var sist i klassen.
De skrev nr pÄ en tÀvla som var 1-20 ... sÄ alltsÄ var jag 20 trodde jag, hm nÀ pÄ nr 18 ropar de plötsligt pÄ mig och Kino! Blev lite hetsigt men sÄ gick vi in!
Allt flöt pĂ„ helt ok, men 25 +var jobbigt! Och dĂ„ fick Kino för sig att vĂ€nda ut ifrĂ„n matte var omöjligt! SĂ„ dĂ€r fick vi 10 - 😕
Men nĂ„got felsteg gjorde vi och fick ihop snörpliga 69p! 😱
SĂ„ blev det lunchrast och vila...
I nÀsta omgÄng var vi nr 3 i klassen och dÄ var vi mera förberedda. Kino m svart pÀls har det jobbigt i vÀrmen sÄ jag hÀller vatten pÄ honom för att kyla honom innan start!
Nu Àr Kino helt med! TvÄ "backa tre steg" en pÄ vÀnster sida och en höger... tvÄ frestelsen men godis i en skÄl ...och ytterligare en "vÀnd ifrÄn varandra" (som han gör perfekt denna gÄng ) och flera andra svÄrigheter! Allt flytter till sista backa 3 steg pÄ höger sida... han sÀtter sig och fÄr en 10-...
DÄ tÀnker jag bara Nej!!
Genomför honören perfekt bÄda gÄnger!
VÀntan Àr lÄng innan resultatet kom...
YES!! VI KLARA ETT GODKÄNT RESULTAT OCH KINO ERÖVRADE DEN EFTERLÄNGTADE TITELN RLD A!!

SEVCH RLD N RLD F RLD A Mountjoy scurry Simon  SĂ„ stolt och glad över min bĂ€sta arbetskompis "Kino"!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar