lördag 20 februari 2016

lydnadsklass 1

"Kino " Mountjoy scurry Simon och jag for iväg till Norra sthlms hundhall och tävla i lydnads klass 1!
Det starta med platsliggning,  vi och tre ekipage till!
Jag (kino) låg långt där borta och stirra på matte!
Ja tills slut kom matte tillbaka iaf!
Så ville en tant se mina fina tänder 😁
Sedan skulle 12 till hundar också ha platsliggning och visa tänder.
Så vi satt där utanför och titta på, men vad gjorde det. Jagfick ju ha matte för mig själv!
Så som nr 3 var det min tur, vi började med linförighet, alltså man ska följa matte bredvid och titta på henne. Och när hon stannar ska man sätta sig! Tja tanten var ganska nöjd!
Så ska man plötsligt lägga sig under linförigheten och då sjönk jag ner direkt!
Men så inkallning då var jag plötsligt osäker på om hon ville jag skulle komma, men när hon ropa igen så sprang jag fort som vinden och "snajda" in bredvid matte.
Så skulle man stanna och stå still medans matte vandra lite fram och tillbaka.  Och vet ni nita kan jag! Så skulle jag hålla en apport bock en liten stund, plättlätt!
Så skulle jag hoppa hinder, matte sa sitt här så går jag först och sedan hoppa jag efter och "snajda " in bredvid matte!
Då var matte så glad och nöjd med mig och jag fick många godisar! Och fick till och med sitta knät en stund!
Så vänta vi på alla andra som också.😊 skulle visa vad de kunde. 😴😴
Så till slut kom resultatet, och då blev matte Maja så stolt över mig! Vi kom 4a av 16 ekipage i våran deltävling. Med 170.5/ 200 poäng, så första 1an för LP är fixat nu iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar