lördag 27 februari 2016

Emis första hundutställning!

Börja dagen som vanligt,men tidigt kom Johanna, Malva och Hoshi och hämta mig och matte. Vi hoppa in i bilen och körde en timme och då var vi helt fel..hm undrar om man kan lita på gpsen?
Jag fick bada och fick på mig täcke och huva som Lisa Årdh gjort! De passar fint men finns lite att växa i.
Väl framme fick vi VÄNTA!  
Lånar mattes jacka! 
Innan det blev våran tur fick matte hjälp en vän med hennes hundar! 
Men så var det våran tur!

Vi fick springa och stå alldeles stilla! 
(Var väl inte så kul men vad gör man inte för mattes skull)
Så var min kompis också med och sprang och vi fick HP bägge två, så domaren fatta att vi var snygga bägge två! 😀
Men på målsnöret så vann jag BIR et.

Så fick vi VÄNTA igen.😕 fattar ni hur tråkigt det är för en aktiv valp på 4 månader!

Så blev det dags för gruppfinalen. 
Vi var 8 valpar i gruppen!  
Och domarna valde och valde... och skicka ut en efter en. .. men då det återstod 4 hundar så var vi fortfarande me! 

Jag vann den som hoppa högst! 😂


Vi blev BIG-4 till slut! 
"Emi " Lindcroft marvelous Marilyn 
Jag tycker jag skötte mig bra på min första utställning! 
Hoshi  blev snygg i lillmattes hatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar