måndag 29 oktober 2018

Utställning i Mjölby

Vi ( jag,Johanna, Malva och Linnea) tog vårat puck och pack och åkte mot mjölby på fredag kväll!
Där skulle vi möta Pia och Mia med valpar från stjärnkullen !
(Tyvärr fick Mia förhinder) 🙄
Väl framme trimma vi Cola och Hubbe! (Tja var inte lätt på golvet i en campingstuga! )
Så lite sömn och åkte 7.30 på morgonen för att vara på utställningsplatsen kl 8!
Väl framme så konka vi in alla grejor och 4 hundar!
(Jag hade Kalle och Zara med mig!)
Så "Hubbe" Belgarbo's Graffias var först ut, kände sig lite osäker så han tog 3de platsen! 😍
Men en finfin kritik, bara lite övning som saknas!

Så var det dags för tjejerna Cola och Kippis!
Belgarbo's Gomeisa och Belgarbo's great capella 😍
De visar sig från sin bästa sida och får var sin mkt bra kritik, men för dagen hamnar de på 4 och 5 plats!

Så var det dags för "Kalle" Glamorly Ginger Ale att äntra utställningsringen 😍
Då matte fick en känga på självförtroendet sist så var Pia Martikainen snäll och visa min pojke!! Och det gör hon med bravur!


Han blir till slut 2a i juniorklass m CK  och får delta i bästa hanhund!
Där blir han till slut 4a m Reserv cert!!
Älskade pojken min!!
Så nöjd och glad över att han bor hos mig!
Men oj nu är det visst "Zara" Belgarbo's F christmas holiday tur! 
Bytte kläder och blev erbjuden en fin kavaj som passa perfekt! 
Oj nr lapp... virrhjärnan var inte färdig då hon skulle in ... men nu så! 
Ja bara ställa upp och göra sitt bästa! 
Zara gillar att visa sig i ringen!
 Och till slut får vi ett excellent... konkurrensen blir hon ställd först och så springa igen och plötsligt går det upp för mig att hon vunnit klassen!! 
1a i juniorklass m CK!! 
Så bästa tikklass med zara också !! 
Där får hon domarens kommentar: 
Hon är så bebis än😍
Så lycklig att jag valde denna lilla stjärna😍😍😍





Så stolt och glad över mina ungdomar idag!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar