mÄndag 1 januari 2018

ResumĂ© av 2017😍

Ja med flera hundar att jobba med sÄ delar man upp gracerna lite!

Kino har med Camilla jannessons  hjĂ€lp blivit UtstĂ€llningschampion i februari!
Han Àr min första hund med den titeln!
Är sĂ„ glad och stolt över min pojke!😍
Jippie! !
Sedan följde han med till Norge för viltspÄr prov, och ocksÄ dÀr fick matte anledning att vara stolt över honom dÄ han tog ett 1a pris m HP och dÄ blev norsk viltspÄrchampion.
Jippie igen!!
Men ngt jag Àr riktigt stolt över Àr att Kino m döttrar vann avelsklassen pÄ club show i juli!
Tack Elin Söderlind, Lena Landberg, Eva Hellstrand och Veronica Forsberg för att ni gjorde det möjligt!
FĂ„r ju ocksĂ„ gratulera Eva Hellstrand till 3×cert och Bir pĂ„ Sindy, och Lena Landberg för R-cert pĂ„ Elsa och Veronica Forsberg för Ck pĂ„ Eevee 😍

SĂ„ har vi (lĂ€s jag) kĂ€mpat med rallychampionatet som vi inte riktigt nĂ„dde dĂ„ matte vill för mycket sĂ„ hon blir nervös😀😁😂😃 men jag ger inte upp!! Det ska gĂ„! Kino kan ju bara matte skĂ€rper sig.
Vi prova lydnad och bruks men det höll inte hela vÀgen dÄ det börjar bli mycket och kunna i alla sporter!

SĂ„ har Kino blivit pappa 3ggr i Ă„r i Sverige kennel Hotfeet,kennel Rosettasweet's och en tik utan kennelnamn . Och en gĂ„ng i Norge Kennel millside's och en gĂ„ng i Finland Kennel Glamory 😍
Han har Àn sÄ lÀnge 90% hd A ,10% hd B. Och 100% Ed 0 och 100% ua pÄ ögon!

Min Emi dotter till kino har 4ggr fÄtt excellent pÄ utstÀllning,
Hon har varit helt fantastisk och tĂ€vla i Rallylydnad, hon tog 93, 85p i Ă„r och dĂ„ fick vi RLD N vi fortsatte och pĂ„ en helg tog vi 92,96,94, & 88 i fortsĂ€ttningsklassen!😍 RLD F
Vi har jobbat med viltspĂ„r och hon tog 3raka 1a pris och det sista med HP sĂ„ nu  har hon tagit vĂ„rat SEVCH och hon var med till Norge och tog ocksĂ„ dĂ€r ett 1a pris, sĂ„ nĂ€r hon varit pĂ„ utstĂ€llning efter 2Ă„r sĂ„ Ă€r hon ocksĂ„ NOVCH 😀
Vi har genomfört Bph m skott!
Emi och jag var till Norge och tog godkĂ€nt jaktanlagsprov😍
Vi har provat pĂ„ agility med ett gk resultat i hoppklass,  startklass och nyb b prova vi men behöver mer trĂ€ning!
Hon har ocksÄ varit hos veterinÀren och fÄtt HD A och ua pÄ ögon!
SÄ min Àlskade tjej har levererat hela Äret pÄ tÀvlingsbanorna! I mÄnga grenar!
Till slut Ă„kte vi till Otto ( Cloette's splendid surprice) Och parade tjejen och nu har hon nedkommit med 7 fina valpar! 3 hanar och 4 tikar!😀

SÄ lilltjejen Ida, hon Àr helt underbar och har ocksÄ hÀngt med och provat en massa olika I Är.
Hon var med till Norge och tog godkĂ€nt norskt jaktanlagsprov och en 2a i viltspĂ„r , hon har tagit det svenska viltspĂ„rchampionatet ( viltspĂ„ret har min Ă€lskade sambo gĂ„tt m ida) och sĂ„ testa vi rallylydnad och hon tog 83,81,81, & 83 och RLD N  och tvĂ„ gk i fortsĂ€ttningsklassen.
Hon har genomfört Bph m skott😍
Jag Àr sÄ stolt över lilltjejen! !

SÄ nÀr vi ÀndÄ var igÄng sÄ hÀngde Hoshi med pÄ ett hörn!
PÄ utstÀllning har Hoshi flera Ck, en 1a plac i ukk.
Johanna Olofsson körde viltspĂ„ret och hon tog i snabb takt 3×1a pris och SEVCH
Hoshi var med till Norge och klarade godkĂ€nt norskt jaktanlagsprov 😍
SÄ fick hon ocksÄ hÀnga med pÄ rallylydnad och dÀr tog hon 90,78,93 & 75p och RLD N
VÀl trÀnad av Johanna men tÀvlad av mig!
DĂ„ Johanna tĂ€vla Lakrits och ocksĂ„ tog RLD N och en gk i fortsĂ€ttning klass 😍lakrits har ocksĂ„ en 1a pris i viltspĂ„r i Ă„r!
Och har provat start klass och blivit gk!

SÄ har jag tvÄ valpköpare som visat sig pÄ tÀvlingsbanan i Är!
Yatzy Àr godkÀnd i doft prov 1 , nosework. Grattis! !
Och Josh har ett 1a pris i viltspÄr!

Och en valp köpare har haft egna valpar , Tequila fick 4 valpar 1hane/ 3tikar .
Tequila har ua pÄ ögonen!

SĂ„ vi har haft ett bra Ă„r!
Och ser nu framĂ„t mot 2018😍😍😍


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar