mÄndag 12 juni 2017

En helg med Rallylydnad 😀

Ja pÄ lördagen Äkte jag buss mot rasborondellen med Ida(Acconts Xcellent choice) och Emi (Lindcroft Marvelous Marilyn)!

DĂ€r trĂ€ffa jag Johanna Olofsson och hennes tvĂ„ tjejer Lakrits  (Belgarbo's wineyards cascade) och Hoshi (Lizziardhs Victory havasu red) !
Och sedan fortsatte vi i hennes bil mot SödertĂ€lje lkk. (ja ett misstag gjorde vi dĂ„ vi Ă„kte till SödertĂ€lje bk, man mĂ„ste lĂ€sa pm ordentligt ) 
SĂ„ ca 8.30 var vi pĂ„ plats, tur vi Ă„kte i tid😂😅
SĂ„ var det anmĂ€lan och fĂ„ nr lappar (första gĂ„ngen jag tĂ€vlat rally m nr lapp!) 
Jag hade lovat att tĂ€vla hoshi med dĂ„ Johanna ofta blir sĂ„ nervös sĂ„ inget funkar! Men trĂ€nat har Johanna gjort MED DEN ÄRAN! 
Ja ni förstĂ„r detta var mkt koll dĂ„ vi hade 8 starter under dagen och jag skulle göra 6 av dem! 

Banvandring gör man för att mĂ€nniskan ska lĂ€ra sig banan och kunna pĂ„ ett bĂ€ttre sett visa hunden rĂ€tt sedan! Ja nĂ€r man Ă€r pĂ„ banan sĂ„ gĂ„r jag den bara, har ju tĂ€vlat en del och vet nĂ€r och var man sĂ€tter ihop fötterna och tĂ€nker att nu Ă€r hunden med och funderar var man mĂ„ste ev vara extra tydlig sĂ„ hunden gör rĂ€tt! 
(tror tyvĂ€rr att jag missa visa johannađŸ˜ŻđŸ˜•đŸ˜€)
Men man har alltid rĂ€tt att frĂ„ga domaren om olika detaljer som man av olika anledningar plötsligt kĂ€nner sig orolig över! 
Inga frĂ„gor Ă€r dumma frĂ„gor!!! 
Och direkt efter gick jag och gick Emis banvandring! 
Focus!! 

Ja första start i nybörjarklass var med Hoshi! 
Vi gjorde lite moves och som nr 3 gick vi in! 
Hon flöt ganska bra med och mot slutet bara gjorde hon! SĂ„ nöjd med tjejen! 
(glömde fota pÄ fm)
 SĂ„ bara stĂ€lla om och ta Ida istĂ€llet som hade nr 7! 
Lilltjejen Ă€r 10.5 mĂ„nad men vi gjorde vĂ„rat bĂ€sta och visst Ă€r hon underbart kontaktsökande och hur go som helst!😀 
SĂ„ lite paus för mig men lakrits ska in som nr 11 sĂ„ bara förbereda Johanna svara pĂ„ frĂ„gor som hon funderade över och sĂ„ gĂ„r hon in! Lakrits gör en riktigt bra bana! (bara ett problem att hon hoppar in framför , vid sitt framför gĂ„ runt, sĂ„ domaren tycker att hon Ă€r lite för pĂ„) 

SĂ„ fĂ„r vi en liten paus innan det Ă€r Emis tur! 
Min fantastiska tjej gĂ„r för första gĂ„ngen in pĂ„ en fortsĂ€ttningsklass tĂ€vling och ska nu föras lös! 
För Emi var det egentligen inte nĂ„gon skillnad! Fin kontakt och arbetsvilja! 



Äntligen fick vi lunchpaus och sĂ„ prisutdelning! 
Dagen börja bra med 4 godkĂ€nda rundor! 
Hoshi 78 p
Ida 81p 
Lakrits 84p 
SĂ„ av vĂ„ra i nybörjarklass vann Johanna och Lakrits! 😀😉😍
Emi 96p i fortsĂ€ttningklassen och en 4de placering! 
Wow! ! Älskade tjejen😀Alltid Ă€rlig och gör sitt bĂ€sta pĂ„ plan!
Japp bara fortsĂ€tta och gĂ„ igenom hela gĂ€nget pĂ„ em efter en god macka och lĂ€sk! 
VĂ€rmen var ganska tryckande men vi var glada för uppehĂ„ll! 

Ja nu skulle Emi starta sĂ„ banvandring pĂ„ fortsĂ€ttningsklassen var först! (ja men det var nĂ„got konstigt som lĂ„g pĂ„ banan i frĂ€stelsen, det gilla inte tjejen!) 
Samtidigt skulle Johanna in pĂ„ banvandring i nybörjarklass 😀
JodĂ„ och jag skulle gĂ„ banvandringen nr2 denna gĂ„ng! 
Ja fick rusa frĂ„n banvandringen i fortsĂ€ttningsklassen till nĂ€sta banvandring i nybörjarklassen ! 
Men hann se den med ! 
HĂ€r har lakrits nr 3 och Hoshi 17 och Ida 25 sĂ„ hinner i lugn och ro se Johanna med lakrits!  
Ser dĂ„ vad som gör de stora hoppen sĂ„ nu kan hon Ă€ndra pĂ„ det till nĂ€sta gĂ„ng! 


SĂ„ var det dags för Emis start nr 8 i fkl, denna bana var svĂ„rare med mkt spring och en frestelse! 😀😧 
Hela Emi sa : -vad har de lagt pĂ„ banan??? 
Men med mycket jobb pĂ„ att hĂ„lla kontakten men mig tog vi oss igenom utan missöden😍


SĂ„ blev det en kort paus innan hoshi och Ida skulle in. Hoshi bara flöt genom denna bana med en mindre missförstĂ„nd, snurra mot hunden. 
SĂ„ duktig! Lugn och harmonisk. 
Till och med sĂ„ jag tĂ€nkte att det gick sĂ„ fort sĂ„ tĂ€nkte att jag missat halva banan!😅😄
SĂ„ var det dĂ„ lilla idas tur, gick pĂ„ en liten kissrunda och det var tur. Men hon hade sovit skönt i buren och nu var hon piggelin igen!😀
Japp vi gjorde banan sĂ„ fint! KĂ€ndes helt bra! 
SĂ„ Ă€r det  dags för ytterligare en prisutdelning! 
Lakrits 68p (2p frÄn sitt RLD N )
Ida 83p 
Hoshi 90 p 
Wow sĂ„ stolt över hoshan !!😀😍
Emi 92p med en 5e placering 😀

SĂ„ dagen skörda 7 godkĂ€nda rundor 😍😋SĂ„ nöjd med dagen! 
Och Johanna klara att vara pĂ„ banan och allt gick sĂ„ bra!!😁😀Ja bara resan hem igen dĂ„! 
 VĂ€ntar pĂ„ bussen hem mina tjejer och jag!😁
HÀr har vi de godkÀnda tjejerna för dagen!
Emi, Hoshi, Ida  och Lakrits😀

VÀl hemma sÄ blev det dusch mat och sova! och sedan gav vi oss ivÀg sambon och jag pÄ söndag kl 7 igen. DÄ skulle vi till GÀvle och dit Àr det inte sÄ lÄngt frÄn mig!
VÀl framme sÄ var det dags att visa papper anmÀla att man var dÀr och sedan banvandring för mÀstarklass...
Kino har inte kommit pÄ att Àndra sitt intresse för att fÄ cert eller ej sÄ det blev tvÄ icke godkÀnda rundor pÄ fm med han!
Ja ja kurs inplanerad sĂ„ jag fĂ„r lite hjĂ€lp pĂ„ traven att komma över 90p.

Men sÄ var det till slut Emis tur och hon var pÄ sitt allra bÀsta humör och showade pÄ den första banan, hon visa om man sÀger sÄ hur man gör för Kino. Men ocksÄ hÀr var en sÄdan dÀr (farlig) frestelse med mat i skÄlar med lock, men dÄ fick jag upp Emis intresse för mig och jobbade hÄrt pÄ vÄran ögonkontakt sÄ man kan sÀga att hon titta inte ens pÄ grejorna!

Den andra banan var lite svÄrare, mkt teknisk och dessutom var Emi nu ordentligt trött som man kan förstÄ. MÄnga sitt i alla moment! Men hon kÀmpa för att göra sitt allra bÀsta pÄ banan och nÀr utdelningen kom var hon inte sÀrskilt dÄlig iaf!

De var ganska snart klara med rÀkningen och sedan var det prisutdelning!
Satt och tÀnkte att över 75 borde hon ju fÄ iaf... Ni vet hur man kÀnner nÀr prisutdelningen börjar och ingen vet hur det gÄtt!


Men inte behövde jag oroa mig för Emis resultat inte, pÄ första rundan fick hon fina 94p och en 3de placering och ocksÄ dÀrmed RLD F !
Andra rundan var mycket riktigt lite sÀmre men 88p skrapa hon ihop pÄ sin sista tÀvling i fortsÀttningsklassen!
SÄ mot hösten vÀntar Avancerad klass!

SÄ hemfÀrd och lite go mat pÄ kvÀllen sÄ var helgen över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar