söndag 28 maj 2017

Tur att jag älskar hundar och träning!😀

Fredag efter jobbet åkte Johanna, sven-Erik och jag till furuviksskogarna.
Där träffa vi viltspårdomaren Göran Dahlin, han hade lagt 3 öppen klass spår till Ida, hoshi och Emi .
Jag mådde tyvärr lite tokigt ...var lite darrig och då sven-Erik har tränat lite med Ida så fick han gå med Ida! De kom tillbaka och sa att hon hade klarat det!  yes!!!  Bara två kvar!

Så gav sig Johanna och Hoshi iväg😀 och likaså de kom snart tillbaka och hade klarat det !! Yes!! 
Bara ett kvar till championatet !😀
De är långt bort men de andra korten var ju skakiga😄
Så var det då Emis tur och jag var ju fortfarande skakig i händerna😢 
men Johanna och sven-Erik sa att det var ojyst att inte jag gick med Emi så tog mig i kragen och gick iväg!😀
Undrar om Emi tänkte bevisa att hon gick bäst med mig? Men hon gick som på räls och gjorde allt perfekt denna gång! 😍😙😘😚
Så vi fick ett HP  på detta spår! 
Domaren säger att de brukar dela ut ett pris för bästa ekipage av annan ras än tax när säsongen är över, och då måste man ha HP som de bara delar ut till 3-4 ekipage per säsong till annan ras än tax😊 
Han tillhör taxklubben😀
Emi är nu SEVCH !!!😍😍😍
Ni förstår att jag är stolt!! 

trötta och nöjda åkte vi hem igen! 😀
Fortsatte lördagen som ringsekreterare på en inoff! 

Lite udda ras i min värld! 😀

Så söndag blev det gimoutställningen!  
Kino exc m ck i championklass med en 3dje placering, oplac i bhk!  
Ida var inte i domarens smak och fick ett vg.
Hoshi Exc,3a i ukl. 
Emi Exc i ökl, oplac i kk!
Ja man är nöjd med gänget!😀😀




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar