söndag 22 januari 2017

Utställning i Kumla!

Vi har kämpat och tittat och kollat och badat och fönat och trimmat och kollat igen och sedan kände jag mig nöjd att skicka min guldklimp Kino Mountjoy scurry simon på utställning i Kumla med Uppfödare Monika jansson och handler Camilla Jannesson.
                  Prova fluffa öronen med nya fönen!
Ställde upp för att se hur trimningen blev (kortkvaliten är inte ok men det var ju inte det viktiga)

Så åkte jag in med killen efter allt jobb och gav honom till Monika! ( nu var Kino nöjd då det var han som hade finkostymen på, svartsjuk på ida helgen innan)

Så blev det ett oroligt väntande hemma, men så typ 12 så var hanarna klara och då stod det klart att Kino fick reserv certet!
Kino vann först en stor öppen klass med Ck ( 8 hundar).
Sedan var det till slut dags för Bästa hanhundsklass där de också var 8 ekipage alla med Ck.


Domaren Carolina Lundqvist stod länge och vela om vem som skulle få certet eller reserv certet men denna gång var det Windcraft holding out for a hero som fick certet och Kino reserv certet!
Jag är så oerhört lycklig över min både vackra och kloka kille "Kino" Mountjoy scurry simon!
160521 
170121

Dagen fortsatte med en massa tikar också!
och där var Kinos fina dotter "Sindy" Barecho Xtra Sweet och knep också hon reserv certet.
Mountjoys Uppfödargrupp blev 2a m Hp !
En härlig svart/vit grupp. Kino,Peggy,Iza & Diza!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar