tisdag 6 december 2016

Kino och jag avslutar året på stora sthlm !

Ja nu är det dags för stora sthlm.
Ja denna dag tog vi buss och sedan tåget till Älvsjömässan där också idag Stora sthlm skulle hållas!
Allt fungerade fint och vi var där till ca 8... var och anmälde mig vi Rallyringarna och fick ett tidigt startnr 4 så han bara gå banvandring och sedan var det inte många före oss!
Ja så här stort har vi aldrig startat förr, mycket folk och hundar och allt annat runt om tävlingsbanan!
Men vi gick in och jag tog ett djup andetag och lugnade mina nerver och sedan gick vi, fick ett hjärnsläpp vid ett hopp annars gjorde vi det helt ok! Tog till slut 86p och fick ett Godkänt resultat i mästarklass!
Ja vi fortsatte med mingel vid spanielringen och lite titt på agillityn .
Så åkte vi hem igen, men återvände dagen därpå.
Tja kan ju inte flyta jämt tydligen, gick fel väg i början och då är man ju borta direkt!
Men min kille gjorde ju som jag sa så och det var ju huvudsaken!

Idag blev det titt på Peters korthåriga collies i ringen och lite gamla raser från förr!
  Groenendahl , älskade Lammie var av denna ras!
Bearded collie, min Mindy var svart!

Den sista var bara lik i huvudet på mina laekenois som jag hade som ung , tror detta är något annat då jag såg de stå upp!
Vi avsluta dagen med Sushi tillsammans med Peter och johanna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar