söndag 17 april 2016

lydnadsklass 1

I dag har jag och Johanna varit på tävling i lydnadsklass 1 på Knivsta bk.
Vi var där 9.30 anmälde oss och väntade.
Så fick vi våra startnr och Johanna 1 och jag 5.
Så börja de med platsliggning, de dela oss på två grupper. Så Johanna börja, och Lakrits låg så fint i 2min och sedan visa hon tänderna! Domarn sa hon var bra!
Så var det Kinos tur, jo han låg men titta sig lite omkring. Han är duktig på tandvisning, han satt still och bara lät domaren kolla tänderna.
Så var det lakrits tur att göra momenten som man gör själv. Linförighet hon följde med och höll koll på marken så matte inte behövde vara rädd.
Så platsläggning under marsch.. hm lämna matte då hon verkar tro allt är farligt... det går inte..
Inkallning jodå farten skulle visst varit snabbare.
Stanna under marsch ..  samma problem . Matte behövde mitt stöd!
Apport  jo om man får stå upp!
Hoppa hinder är jag bäst på!
Så var det ngr hundar emellan och sedan Kinos tur.
Fick ihop 8 på linförigheten fick stillestånd på sista svängen.
Platsläggning under marsch funka fint. Sjönk på backen då matte sa till.
Inkallning jodå om matte ropar som hemma!
Stanna under marsch gjordes perfekt!
Apport Tja bocken kändes konstig.. men har matte sagt håll i så gör man sitt bästa!
Sista momentet hopp. 10 p och full pott!
Helheten blev en 9a!
Så satte vi oss och vänta... efter en stund kom de fram till att matte och jag fick 168 p och hamna på 2a plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar