tisdag 31 mars 2015

Liten pressentation av mig!

Jag har en lite kennel av rasen engelsk springer spaniel, jag har tre tikar och en hane.
 Först Belgarbo's Alana sister of Ariel "Lana"
Hon är snart 4 år, vi har provat på det mesta, men hon är ingen fantast av tävling...
Hon har ett bra MH och vg på utst. och anlagklass och två 1or i öppen  klass viltspår.
Hon har haft en kull med Mayamoor Champagne Supernova, där sparade jag en tik på bibehållen avelsrätt.
Belgarbo's Wineyard cascade, "Lakrits"
Hon är ett år 9 april -15, så vi ska göra lite debuter snart.
Hon bor hos Johanna Löfstedt.
Lanas syster belgarbo's Attina sister of ariel "Muffin" är på halvfoder som det hette då.
Hon har SE VCH och ett bra MH och enkelt vatten och också hon ett vg på utst.
Hon är parad med SUCH Barecho deal or no deal och valpar väntas i mitten av april.
Hon bor hos Ilona Björnelin Löfstedt.
Så bor Lanas halvsyster här också Belgarbo's Bibiana in vita. Hon är 3år i april.
Hon har också SE VCH, RLD N ett godkänt i fortsättningsklassen. och vg på utst.
Vi har tävlat i vatten men har lite kvar till godkänt.

Så lillstumpan Happy joyrides Always sweet, Iza. Bara 9v än.
Så till min älskade hane Mountjoy scurry simon, "Kino" han blir två i juni.
Vi har också provat allt möjligt! Lydnad, bruksspår, viltspår, vatten prov, nyb B, rallylydnad,
SE VCH; RLD N har vi fixat än! Han har två CK på utst!




 Har ju Belgarbo's Benedetta Andace Come Un på halvfoder.
Hon jobbar med sitt  sista 1a pris i viltspår.

Så jag Magnhild Löfstedt är 48 år och har haft mitt kennelnamn sedan 1988, Belgarbo's .
Som hörs så började jag med belgiska vallhundar, har haft bearded collie men fastnade till slut för denna underbara ras!
Jag tycker det är roligt och jobba med mina hundar så vi hittar på det vi för stunden tycker är roligt och då är hundarna med på det!
Jag bor i en mindre stad, Gimo. Ni kan nå mig på 0723046154  eller magnhildc@gmail.com








1 kommentar: